Khamis, 18 Disember 2014

oohh jerawatku yang comel

assalamualaikum ..


memandangkan 2014 dah nak sampai kepenghujungnya .. tapi aku masih lagi melakukan aktiviti yang sama cuti-ii ni iaitu tido dan makan .. walaupun dalam kepala ni banyak yang nak diceritakan dan kaki ni banyak tempat yang nak ditujui tetapi mereka tetap kalah dengan perasaan aku yang terlampau malas melakukan sebarang aktiviti ..

dan disebabkan perasaan aku yang satu tu lah , cik jerawat dan rakan-ii tidak segan silu menumpang sekaki bermalas-malasan di muka aku .. terkejut mak tau ..yelah ..bangun je macam biasalah belek muka depan cermin tengok-tengok hah penuh muka kau dengan jerawat .. dan dan dan ... menjerit lah kau depan cermin tu ..'' tidakkkkkk ''  * amaran ! jangan menjerit dengan vokal yang tinggi kalau kau taknak kena pelangkung * 

disebabkan jerawat kau tidak segan silu menumpang ..kau pun jangan lah segan untuk memberi nama kepada mereka..pastikan korang ada kenangan yang cukup manis dengan jerawat-jerawat korang sebelum melancarkan ops jerawat dimana aktiviti membasmi jerawat dijalankan ..j

Ahad, 7 Disember 2014

nak hilangkan penyakit mabuk naik kereta ?

Assalamualaikum

 dulu cakap je nak naik kereta , aku yang dulu mencicit lari ., bukan lari tak sabar nak berjalan ,tapi lari tak sanggup nak naik kereta ...kalau ingat kan balik lah perangai dulu-dulu ..memang aku tak mengaku itu aku ...

biasanya bila nak naik kereta je rasa nak pitam , kepala pening , nak muntah .. bokeh dikata semua penyakit datang lah ..itu baru bayang nak naik kereta .. cuba korang bayangkan kalau aku naik kereta macam mana .. ?? --'  selalunya aku lebih suka keluar malam ,sebab bila malam aku takdelah gedix sangat macam siang .. ya Allah ..kalau siang-siang keluar ..dah macam apa je ..dekat belakang rumah aku tu ada rumah sampah .. aku sanggup duduk dekat dengan rumah sampah yang bau nya terlebih wangi tu daripada naik kereta ..hah..kau boleh bayang ke tak ..? tahap ketidaksukaan aku menaiki ketika ..

                                           

                                           kau tengok gambar tu comel kan ?*angkat kening*

bukan itu je ..kalau naik kereta memang tak sah kalau aku tak tayang muka kat tingkap ..sampai makcik jiran sebelah pun dah boleh baca tiap kali aku sakit mata sebab apa ..? * sebab tayang muka * 
lepastu aku kalau nak jalan jauh memang tak boleh ..sebab mesti rasa nak muntah ..pernah sekali baru nak gerak aku dah muntah ..lepastu demam ..last-last ayah kata tak jadi nak keluar ..
ishh x3 ..

so kat sini aku selitkan cara-cara yang aku buat untuk kelihatan anggun  .. hehe ..bukan lah ..cara-cara yang aku guna untuk buang penyakit mabuk naik kereta ..

1- kalau boleh tiap-tiap hari kau naik kereta ..nak pergi kedai bila ais batu 30 sen pun kau naik kereta..
    * sebenarnya aku pergi balik sekolah naik kereta ..--'  *

2- sebelum kau nak naik kereta tu ..pergi beli gula-gula satu plastik ..dan makan ..dari nak naik kereta sampai kereta tu  berjalan ..kau  kunyah je gula-gula yang kau beli tadi sampai habis satu plastik tu..

3- sebelum naik kereta kau bayangkan yang kau naik roller coaster .. berangin ..sejuk je ..

4- pewangi kereta ..pasti kan kau yang pilih ..sebab kalau aku lah ..rasa nak muntah kalau bau yang tak kena dengan lubang  hidung aku ni ..walaupun family aku kata wangi ..

5- kalau naik kereta ..aku jamin kau akan berbalah dengan bapak korang ..--'
''tutup tingkap ayah bukak aircond ''  ''' tutup aircond orang bukak tingkap ..''  kalau bapak kau baik hati bukak tingkap takpe ..dapat macam bapak aku ..diam-diam dia tutup tingkap lepastu lock .. --' cara nya kau kepit hidung kau bagi takyah bernafas .. haha *gelak jahat*  lepastu korang lepas kan kepitan dari hidung korang tu pelahan-lahan...kalau rasa nak muntah kepit balik ...><

6- sebelum nak naik kereta atau pun bila singgah makan kat mana-mana ..pastikan kau tak makan macam sepuluh hari tak makan *aku la tu*.. alamat nya ..kau akan rasa nak muntah bila naik kereta ..

7- kalau korang rasa pening-pening ..lebih-lebih lagi waktu jalam jammed...jangan segan-segan ..terlentang *baring*  je kat tempat duduk tu ..lantak kau lah nak buat gaya apa ..minyak angin jangan lupa prepare awal-awal .. benda penting tu ..walaupun aku tak pernah angkut..


aku rasa itu je kot ..kalau ada lagi nanti aku tambah ..tapi ..alhamdulillah lah ..sebab sekarang aku dah okey sikit naik kereta ..cuma kalau jalan jauh tu je lah ..tak sanggup aku nak hadap..orang yang senasib dengan aku je yang paham perasaan aku ni .. ><