Selasa, 17 Februari 2015

kek batik :)

Assalamualaikum ..

cuti ! cuti ! .. ( menjerit dengan suara yang sangat kuat )

ingat tak cerita aku teringin nak makan kek batik tu ?? hah .., meh tengok SINI ..dah tengok ?? jom sambung baca balik ..keh keh ..

hari ni aku tak tahu angin apa yang masuk dalam badan aku tetiba je rajin nak buat ..(tersimpul malu )
sebenarnya ibu yang bising ye lah sibuk nak cari bahan ,tapi tak buat-buat .. jadi untuk tidak membuatkan ibu membuka syarahan sepanjang hari lebih baik  aku buat .. ( tutup muka )


adik aku paling tak menyempat nak makan ..panas lagi dah suruh potong .. haisy .. cubit karang tau lah .. 
dah makan baru aku teringat .. mie ada cakap dengan aku ..

naa.. kalau kau buat kek batik jangan lupa bagi aku tau ..

hehe .. nampak nya kempunan lah kau.. nak buat macam mana dah tinggal  berapa ketul baru aku teringat .. hua hua hua ..* bisik *





Sabtu, 14 Februari 2015

teringin ke nafsu ?

Assalamualaikum ..

bila petang macam ni rasa nak makan hati pun ada .. oppss .. bukan makan hati tapi makan dalam .. ehh ???
apa-apa lah eyna oii .. merapu je .. keh keh ..

sebenarnya dari minggu lepas perut ni rasa nak makan kek batik .. bayangkan bila tidur termimpi-mimpi , bila makan terbayang-bayang .. walaupun waktu tu aku cuma makan telur goreng je ..

tapi tulah ..walaupun nafsu makan tu sebesar unta ..tapi sifat malas tu tetap sebesar gajah dalam diri ni ..
aku harap dapat mengubah sifat malas aku ni ..Aminn ...

jadi nak taknak .terpaksa lah aku tahan dulu keinginan perut aku ni .. tunggu mood rajin aku datang baru aku dapat melayani keinginan perut yang semakin lama semakin kuat melantak ..

p/s - harap ada yang sudi buat kan .. * muka comel *
























































































Khamis, 12 Februari 2015

rancang lain , jadi lain ..


hah .. meleleh air liur kan ?? ish ish ish .. pengotor. ..ni citer malam tadi .. keh keh ..
biasalah kalau budak pemalas tapi kuat melantak macam aku ni memang tak dapat dipisah kan ..( ada kaitan ke ?)

semalam tepat jam 8 malam aku keluar dari bilik yang tak serupa bilik .. kalau pencuri masuk pun gerenti tersesat tak dapat cari jalan keluar ..hah ..dapat tak bayangan bilik aku sewaktu tu ? okey stop .
dah keluar tu tengok ibu tengah potong keledek .. jadi bermulah perbualan anak bersama ibunya ....
ibu nak buat apa tu ?
buat kuih lah ..
 nak buat kuih keria ke ? * joget lambak *
tak lah ingat nak buat kuih ******
okey .
lepastu aku masuk bilik .. keh keh .. aku tau korang nak cakap aku ni pemalas + pemalas + pemalas + pemalas .. hehe.. tapi tak boleh kutuk aku sorang je sebab .. dari awal-awal lagi aku dah kata aku ni pemalas + kuat melantak ..

so berbalik kepada cerita , malam tu aku terlebih happy lah sebab malam tu aku tak payah nak menggagau cari benda nak makan sebab ibu dah buat kuih .. 
urm ..perut aku ni kalau tengah malam lagi kuat dia punya nafsu nafsu makan .. * cakap sorang-sorang*

okeylah.. nak jadikan cerita .. tak lama lepastu ibu panggil kata kuih dah siap ... dan dan dan dan dan dan ..... 

ehhh ... bukan ibuu kata nak buat kuihhh ******* ke ..???? ( muka suci )

makan je lah banyak pulak songehh nya .. *berlalu masuk ke bilik *


p/s ; aku lupa apa kuih yang mak aku nak buat semalam .. tamat !

Ahad, 8 Februari 2015

part II

Assalamualaiku ..
hai ..lama dah tak ku bukak blog ni .. dah macam hidup segan mati tak malu je .. kehkeh ..
 cuti hujung minggu macam ni bukan lah takde cerita ..tapi nak bercerita tu malas je rasanya ..

ingat lagi tak cerita pasal ic aku hilang tu ??? hah.. mana yang tak ingat @ ingat-ingat lupa @ tak tahu @ tak ambik peduli ..boleh lah tekan SINI ..

sebenarnya agak bengang juga lah .. seminggu aku jadi warga asing kehulur kehilir tanpa ic .. lepas je seminggu member-member aku semua mengaku pergi nyorokkan .. patut lah tengok muka aku asyik gelak je .. --'
cerita ni pun seminggu tersimpan kat draf ..tak tahu nak buat apa aku publish je lah ..haha --'

p/s entry merapu ..abaikan --'