Isnin, 1 Jun 2015

jauh dari perut

Assalamualaikum ..

tadi tengah borak-borak kat group .ada sorang ni ngadu ..kepalanya terhantuk meja sakit .. ikut kan tanduk yang tiba-tiba muncul atas kepala aku ni nak je aku cakap ..'' dah terhantuk tu nak buat apa .. dok diam je dah lah .. '' okey tu kalau aku ikut niat jahat aku .. tapi aku taknak membeban kan dia .. maklum lah sakit kepala .. jadi aku buat ayat yang sopan sikit .. sikit je lah tak banyak.. '' ala rilex lah jauh  dari perut ..''
sopan kan ayat aku .. ? *gelak jahat *

tapi .. tapi .. yang buat aku rasa nak terjun katilnya bila dia boleh tanya apa maksud aku ... *bayangkan kartun muka terkejut yang tarik ke bekakang tu * --' takpelah , aku sedap kan hati aku mungkin dia tak pernah dengar kot sebelum ni .. kot lahh .. atau pun mungkin keluarga aku je kot yang pakai istilah tu .. mungkin *tangan kat bahu*

abaikan jelah pasal member aku yang terlampau innocent tu .. sebab aku bukan nak cerita pasal tu ., aku nak cerita pasal mak aku yang selalu guna istilah tu .. *tangan atas kepala*
hurm .. waktu bila ye mak aku mula merasmikan istilah tu ..* tangan kat dagu*

ohh .. yee .. dulu aku ni sakit ke tak sakit ke makan tetap utama .. laju je .. kalau mak aku selesai masak je ,aku lah org pertama duduk bersila .. walaupun waktu mak aku start memasak aku kata aku sakit .. hua hua ..
dan disebab kan tu lah bila aku sakit je .. atau jatuh dan luka ., mak aku guna istilah tu .. sampai kan bila mak aku yang kena , aku guna ayat yang sama ., ngehh ngehh .. tolong lah jangan ikut jejak langkah aku ., seesatt...
tapi ayat tu sedap tau .. tambahan pula nak perli-ii orang ni .. kuang kuang kuang ..
 
                 ''ala jauh lagi dari perut ,, elok je makan bertambah .. takde lah sakit ''

ayat tu memang mak aku biasa guna .. boleh dikatakan setiap hari .. --'

hah .. itu lah kot permulaan penggunaan ayat tu dalam keluarga aku .. keluarga korang aku tak tahu lah .. *tiup kuku*

p/s : saya suka makan .. ><

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila lah tinggalkan komen anda ye .. insyaallah komen anda akan dilayan ..

-ada masa jemput datang sini lagi ye :)
-salam rindu *hug*